Boğazın altından geçen tünel

İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarını karayoluyla bağlayan Avrasya Tüneli Projesi; İstanbul Boğazı'nı deniz tabanının altından geçen 5.4 km uzunluğundaki iki katlı tüneli de kapsayan toplam 14.6 km'lik bir güzergâhta, Kazlıçeşme ile Göztepe arasında inşa edilmiştir.

Avrasya Tüneli kaç metre suyun altında?

Projenin 5,4 km'lik kısmı deniz tabanı altına özel bir teknolojiyle inşa edilen iki katlı tünelden ve diğer metotlarla inşa edilen bağlantı tünellerinden oluşuyor. Tünelin en derin bölümü deniz seviyesinden 106 metre aşağıda bulunuyor. Güzergahta yolculuk süresi 100 dakikadan 15 dakikaya kadar indi.

Avrasya Tüneli denizin dibinde mi?

Avrasya Tüneli Projesi (İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi Projesi), Asya ve Avrupa yakalarını, deniz tabanının altından geçen bir karayolu tüneli ile birbirine bağlıyor. İstanbul'da araç trafiğinin yoğun olduğu Kazlıçeşme-Göztepe hattında hizmet veren Avrasya Tüneli, toplam 14,6 kilometrelik bir güzergâhı kapsıyor.

Avrasya Tüneli ne zaman bitti?

December 20, 2016 Eurasia Tunnel/Opened

Avrasya Tüneli ne kadar zamanda yapıldı?

Avrasya Tüneli

Bilgiler
BaşlangıçŞubat 2011
SonAralık 2016
İşletme
Temel atma26 Şubat 2011

Avrasya Tüneli kaç metre denizin altında?

İstanbul'un Avrupa ve Asya yakalarını karayoluyla bağlayan Avrasya Tüneli Projesi; İstanbul Boğazı'nı deniz tabanının altından geçen 5.4 km uzunluğundaki iki katlı tüneli de kapsayan toplam 14.6 km'lik bir güzergâhta, Kazlıçeşme ile Göztepe arasında inşa edilmiştir.

Avrasya tünelinden 2020 yılında kaç araç geçti?

Yıllık 25.6 milyon araç geçişi garantisi verilen Avrasya Tüneli'nden 2020 yılında yaklaşık 12 milyon araç geçti. İşletmeci firma, aradaki fark nedeniyle devletten 48 milyon 769 bin 228 dolar karşılığı, 391 milyon 870 bin 500 lira alacak.

Marmaray tüneli denizin dibinde mi?

Marmaray, 60,46 metre derinliği ile raylı sistemler tarafından kullanılan dünyanın en derin batırma tüp tüneline sahiptir.