Resmi yazı formatı

Madde 7- Resmî yazışmalarda A4 (210×297 mm) ve A5 (210×148 mm) boyutunda kağıt kullanılır. Madde 8- Bilgisayarla yazılan yazılarda “Times New Roman” yazı tipi ve 12 karakter boyutunun kullanılması esastır. Rapor, form ve analiz gibi özelliği olan metinlerde farklı yazı tipi ve karakter boyutu kullanılabilir.Feb 2, 2015

Resmi evrak hangi yazı tipi?

Madde 7 — Resmî yazışmalarda A4 (210×297 mm) ve A5 (210×148 mm) boyutunda kağıt kullanılır. Madde 8 — Bilgisayarla yazılan yazılarda "Times New Roman" yazı tipi ve 12 karakter boyutunun kullanılması esastır.

Resmi yazı nasıl yazılır?

Resmi Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gerekenler Gereken durumlarda iletilen yazı kağıda dökülerek çıkartılır. Yazılarda Times New Roman (12 punto) veya Arial (11 punto) yazı tipi geçerlidir. Yazı için sayfanın her alanından 2,5 cm boşluk bırakmaya dikkat edilmelidir. Sayı ve tarih mutlaka aynı hizada yazılmalıdır.

Resmi yazı türleri nelerdir?

  • Mazbata. • Resmi kurumların hukuksal bir olayı veya durumu belgelendirmek amacıyla yazdıkları yazılara, mazbata denir. …
  • Sözleşme. • Sözleşme, karşılıklı ve birbirine uygun irade açıklamasının sonucunda ortaya çıkan hukuksal bir işlemdir. …
  • Form Yazıları • …
  • Memorandum. • …
  • İlan. • …
  • Karar. •

Resmi yazışmalarda arz ve rica ederim nasıl yazılır?

a) Yazışma yapan makamlar arasındaki hiyerarşi yönünden, alt makamlara “Rica ederim.”, üst ve aynı düzeydeki makamlara “Arz ederim.” ibaresiyle bitirilir. b) Üst, aynı düzey ve alt makamlara birlikte dağıtımlı olarak yapılan yazışmalardaArz ve rica ederim.” ibaresiyle bitirilir.

Resmi evrak arkalı önlü olur mu?

(2) Belge ekleri farklı form, format veya ebatlarda hazırlanabilir. (3) Fiziksel ortamda hazırlanan üst yazılarda kâğıdın bir yüzü kullanılır. Ancak üst yazının ekini oluşturan belgeler için kâğıdın her iki yüzü de kullanılabilir.

Word 12 punto nedir?

12 punto, yazı boyutunu 12 olarak ayarlanması demektir.

Resmi yazı eki nasıl yazılır?

MADDE 18- (1) Belgede ek olması hâlinde “Ek:” başlığı imza bölümünden sonra uygun satır boşluğu bırakılarak ve yazı alanının solundan başlanarak yazılır. Olur belgelerinde ise “Ek:” başlığı oluru alınan makamın imza bölümünden sonra uygun satır boşluğu bırakılarak ve yazı alanının solundan başlanarak yazılır.